[ Outline ] · Standard · Linear+

> Državno Iz Programiranja, Osnovne škole

Andrei
post May 17 2009, 07:35 PM
Post #1





Group: Članovi
Joined: 28-November 08
Member No.: 1.122
Status: Učenik MGa
Ime i prezime: Andrej Ivašković
Škola/Razred: VIIIb



Skoro sam se vratio u Beograd. Uz ove vrućine, ne znam kako li sam preživeo. smile.gif

Dakle, išlo nas je šestorica u II kategoriji (sedmi i osmi razred) zajedno sa Čabarkapom i Spalevićkom (razrednom). Od ove brojke treba izdvojiti nas četvoricu koji prolazimo dalje i trojicu koij smo osvojili III nagradu.

Zadaci, rešenja, test primeri, rezultati... ništa još nije okačeno na sajt DMS-a, ali je bilo izuzetno teško - najteže u prethodnih par godina. Takođe je uveden sistem automatskog pregledanja i uvedene su neke "inovacije". Međutim, pored svega toga, ne mogu da ne primetim par neregularnosti.

Kao prvo, nekolicina nas (barem desetoro) uočilo je grešku u trećem test primeru u trećem zadatku (priloženi test primer). Znam da vama to ništa ne znači, zadataka nema na netu, ali je problem u tome što su taj i slični primeri nepravilno ocenjeni.

Drugi problem koji sam uočio tiče se drugog zadatka. Na njemu sam dobio 0 poena, što nema logike: među test primerima koji se koriste pri ocenjivanju rada nalazi se i onaj priložen uz zadatak. Ja sam ga testirao i radio mi je tačno. Takođe, Petar Trifunović, koji je u početku takođe imao 0 poena, ali je, nakon žalbi, uspeo da dobije 50 (od 100) poena. Moj prigovor, nažalost, nije bio prihvaćen od strane komisije.

Treća stvar koja mi smeta je sama novina na državnom za osnovce. Smatram da je automatsko pregledanje bilo krajnje izlišno i samo otežalo stvari. Bilo bi bolje da su nas kontrolisali isto kao na okružnom: prozivaju nas, jednog po jednog, pa vidimo svoje greške. Ovako nismo znali na čemu smo grešili i smatram da je ovaj način pregledanja katastrofalan ukoliko ima grešaka u rešenjima.

Dve stvari koje me najviše nerviraju tiču se samog pregledanja zadataka. Meni uopšte nije jasno iz kog razloga je DMS odlučio da na SIO pošalje pet predstavnika I kategorije (peti i šesti razred). Na naše pitanje zašto njih šalju, pošto se na tom rangu takmičenja rade zadaci sa kakvim se oni nikada nisu susretali (nizovi), bilo nam je odgovoreno da ih šalju "da vide kako to izgleda". Samim tim je unapred eliminisana konkurencija nekim učesnicima II kategorije.

Takođe sam saznao da je naš izvorni kod bio MENJAN. Kao razlog je navedena bujica grešaka u formatiranju. OK, to je u redu, ali zašto su oni menjali kod bez našeg odobrenja i prisustva? Otkud ja da znam da li je meni neko čeprkao po kodu i samim tim promenio logiku rešenja? mad.gif

Šta vi mislite o ovome?

Nadam se da post nije predugačak.


--------------------
#include <stdio.h>
#define $ return
#define f printf
int _(int __,int ___,int ____){$(__<___)?_(___,__,____):(__==___)?(___+___)*__*___/(__+___)*____:(___==__-___+____-__+___-____)?__*____:(___==____)?____:_(___,__%___*____,____);}
int main (){f("%c%c",_(154,385,1),_(154,385,1)-_(18,30,1));$ 0;}
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Reply to this topicStart new topicStart Poll
Replies
Andrei
post May 17 2009, 08:35 PM
Post #2





Group: Članovi
Joined: 28-November 08
Member No.: 1.122
Status: Učenik MGa
Ime i prezime: Andrej Ivašković
Škola/Razred: VIIIb



QUOTE(calamity @ May 17 2009, 08:02 PM)
@prva stvar
To je trebalo da razjasnite s komisijom.
@druga stvar
Ne znam sta da ti kazem. Greske su moguce... sto ih ne opravdava.
@treca stvar
Ne, kod automatskog pregledavanja je mnogo manja mogucnost za manipulacije + je nemerljivo brze + navikni se, tako je i u srednjoj
@cetvrta stvar
Da, iskustvo je jako bitno na takmicenju tako da je OK da posalju neke predstavnike te kategorije. Drugi faktor je i njihova motivacija. Koliko ucenika ide iz II kategorije?
@peta stvar
Ti drugi put formatiraj input i output kako treba smile.gif Jednostavno, to moras da znas da uradis, u srednjoj skoli ti niko nece tolerisati takve greske nego ces da imas nulu ko vrata pa se ceskaj. Tako je i kod nas i na IOI. U principu, to je za vase dobro smile.gif
*


Prvo, hvala na brzom odgovoru.

1: Pokušali smo, mada ne priznaju grešku. Malo je verovatno da je nas nekolicina koji smo uopšte radili taj zadatak (i proverili na papiru, zadatak je bio takvog tipa) pogrešila.
2: Nisam siguran šta ovde da kažem... Nakon završetka takmičenja smo pričali o postupku i isto nam je rešenje... Naravno, više ni ne brinem toliko...
3: Tačno je to, mada je to novina za nas osnovce... Pošto nemamo mnogo iskustva sa tim, normalno je da se većina nas nije snašla. Postoje prednosti ovoga, ali je najveći problem taj broj grešaka u trećem zadatku.
4: U redu je, slažem se, mogu oni da idu na SIO, ali čisto sumnjam da bi se snašli i skrpili bar koji bod... Nije da potcenjujem njihove sposobnosti, ali njihovi zadaci nisu bili ni blizu nivoa naših... OK je iskustvo, ali oduzima mesta ostalim učesnicima. Neki su čak predlagali da se šalje prvih deset, radi popularizacije programiranja (iz nekog razloga me to podseća na politiku DFS-a).
5: Što se tiče promene koda, najviše me brine taj drugi zadatak, a treći su skoro svi izgrešili u formatiranju... Kao što rekoh, ovo je novina. Znamo sada gde ne treba da grešimo, ali, ukoliko su već priznavali neformatiran ulaz (prva linija n i m), zašto su to radili bez nas? Pomenu manipulacije - ovde bi mogle da postoje. Sve može da bude dobronamerno, ali tada postoje rizici.

Mada, pošto mi je ovo prva godina takmičenja iz informatike, možda mnogo tražim. smile.gif


--------------------
#include <stdio.h>
#define $ return
#define f printf
int _(int __,int ___,int ____){$(__<___)?_(___,__,____):(__==___)?(___+___)*__*___/(__+___)*____:(___==__-___+____-__+___-____)?__*____:(___==____)?____:_(___,__%___*____,____);}
int main (){f("%c%c",_(154,385,1),_(154,385,1)-_(18,30,1));$ 0;}
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post



Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
3 User(s) are reading this topic (3 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members: