Jedna Aktuelna Tema
Dragi clanovi i posetioci foruma,
Mozda ce vam ova brojka zvucati neverovatno, ali Forum Matematicke gimnazije postoji vec vise 6 godina - od januara 2006. godine, ako zelimo da budemo precizni.
Sa vise od 1.000 clanova, 4.000 tema i 100.000 poruka predstavlja najvecu zajednicu orijentisanu ka Matematickoj gimnaziji i ucinio je nase srednjoskolske dane barem iole zanimljivijima. Ne samo da je bio mesto za visokointelektualne razgovore ucenika Matematicke gimnazije, vec i forum na koji smo dolazili da se druzimo sa ljudima iz cele Srbije, pa i regiona. Verujem da ne govorim samo u nase ime kada kazem da su ovde nastala mnoga poznanstva koja su se kasnije dalje razvijala u "pravom svetu".
Nazalost, ta idilicna vremena su sada iza nas. Tokom poslednjih nekoliko godina Internet u regionu je doziveo vrtoglav razvoj, i potreba za ovakvim forumima vise ne postoji. Pojavile su se socijalne mreze kao sto su Facebook i Twitter, i komunikacija je na mnogo visem nivou. Forum, iako pun korisnih informacija, vise ne sluzi svojoj prvobitnoj nameni.
Iz tog razloga, teska srca smo doneli odluku da Forum Matematicke gimnazije prestane sa radom. Od danas registracije na forumu nece biti moguce, ali ce sve poruke i dalje biti dostupne za pregled. Takodje, od prvog septembra forum vise nece biti dostupan na adresi mg-forum.net, ali ce se arhivi i dalje moci pristupiti preko adrese bozidarevic.com/mgforum . Takodje bismo zeleli da iskoristimo priliku i da uputimo sve bivse ucenike na Alumni Matematicke gimnazije - almagi.mg.edu.rs.
Hvala svima koji su ucestvovali u diskusijama i koji su pomogli da ovaj forum bude jedno prijatno mesto.
Administratorski tim MG Foruma
Jedna Aktuelna Tema
Djole |
Dec 18 2007, 10:27 PM
Post
#1
|
Group: Članovi Joined: 24-February 07 From: Sindidun Member No.: 452 Status: Učenik MGa Ime i prezime: Djordje Rosic Škola/Razred: MG / IVd |
Volite skolu? Ili ne? Da li ste ikada pomislili da je moglo biti drugacije?
Da objasnim, pre neki dan smo imali pismeni iz srpskog, pa sam pisao o onome sto mi je trenutno bilo na umu (a bio sam malo iznerviran tad). Ovde sam kopirao malo prepravljenu verziju svog rada, vrlo bi me zanimalo da cujem sta drugi misle o tome. "Прошле недеље је на медијима објављена шокантна вест. Према истраживањима у свету, насупрот општем мишљењу код нас (да смо најпаметнији), ученици у Србији су показали исподпросечне резултате у области практичног знања (41. место од 58 земаља учесница). У чему је проблем? Испоставило се да нас у школама уче енциклопедијском знању, а не нечему примењивом. То није једини проблем. Школа је као институција настала да помогне деци и припреми их за живот. Зашто онда ђаци "мрзе" школу, беже са часова? Да ли су ова два проблема повезана? Како то да ученици не воле школу која им помаже? Ђаци једноставно не виде вредност у томе што уче. Тренутни систем образовања је једноставно застарео. Каква је стварна вредност онога што просечан ђак научи у школи? Одговор је просто поражавајући. Просечни одрасли човек осим онога што му је потребно за посао, понесе само знање писања и рачунања из првог разреда. Шта је са осталих 11 година образовања? Мора бити да научимо нешто корисно из хемије,географије или неког трећег предмета. Па питајте било ког одраслог човека коме то није посао или предмет интересовања на пример Први Њутнов закон или површину Азије или рецимо када је владао цар Душан. А то су само основне ствари, општа култура. Шта би се тек десило да питате некога детаље, нпр.како гори литијум, или Бернулијеву једначину? Не треба бити геније да се види да нешто није у реду. Ипак никаквих реформи нема. Где је проблем онда? То је већ теже рећи. Сигуран сам да би ђаци радо прихватили реформе, тако да је проблем можда у наставницима (којима је сигурно лакше да предају како су и њих учили) или у самом министарству или ко је већ задужен за садржај градива (или можда није нико, па зато имамо систем као из 19. века). И шта сад ја могу ту да урадим, пошто се као ученик ништа не питам о томе шта ћу учити? Једино што ми је пало на памет и што управо сад и чиним је да ширим идеју, надајући се да ће доћи до неког ко заправо има неког утицаја. Школству је потребна реформа, предмете треба променити тако да се уче практична знања (нпр. тотално је бескорисно учити тачне године кад је неко владао, зар није боље учити шта је он урадио у животу, како је неки владар или војсковођа извукао своју земљу из кризе?). Вероватно би се оно што се сматра општим образовањем из свих предмета могло сажети у 1 или 2 предмета за то (тако би ученици можда нешто и запамтили). Док би се уместо великог броја обавезних предмета увели мали број обавезних и већи број изборних предмета. Један пријатељ из Румуније ми је испричао како они имају сличан систем, како код њих сами ученици бирају које предмете похађају (или у случају млађих, њихови родитељи), и тако обезбеђују заинтересованост. На крају тако добију усмерено образовање и лакше нађу посао за који су квалификовани. Разумем да реформе не би биле јефтине, али кад се пореди са огромним протраћеним потенцијалом, прилично је јасно шта изабрати.Тешко да ће ове промене заживети пре него што ја завршим школовање, али можда ће бар моја деца имати срећније детињство и успешнију будућност." -------------------- no future for you
|
Teodoros |
Dec 19 2007, 01:08 PM
Post
#2
|
Group: Članovi Joined: 25-February 07 Member No.: 453 Ime i prezime: Teodor von Burg Škola/Razred: MG / VIIIa |
U mojoj se kući o obrazovanju priča godinama. Svako porodično okupljanje počne ili se završi diskusijom na tu temu. I deda i mama su radili u prosveti. Oni su jako razočarani prosvetom danas i kažu da je nekada bilo bolje i da se kod nas ne prate svetski trendovi koji su dobri.
Ne bih mogao da nabrojim SVE što su pominjali, ali evo nekoliko stvari: - svakodnevno korišćenje kompjutera u školi, jer je internet postao glavni izvor informacija - poštovanje učenika - niko ne sme da ih vređa - u školi se ne uče osnovne stvari koje će nam kasnije trebati u životu, a uče se detalji koji nam kasnije nisu potrebni - po istom programu ne treba da rade oni koji stalno dobijaju jedinice i dvojke i oni koji dobijaju samo petice, jer oni prvi ili ne mogu ili nisu zainteresovani, a ovi drugi hoće i više od onoga što bi trebalo - deci se sve nekako nameće - ne daju im se izbori, a moj deda stalno ponavlja - ceo život je ustvari izbor između a, b i ako ima c. Zato decu treba naučiti kako da prave izbor. ITD. Ima toga još - oni se o tom svađaju čak i kad se slažu. Ja mislim da nije loše znati pomalo o svačemu ALI POMALO i da treba više vremena posvetiti onome što nekoga interesuje, što voli i za šta je talentovan. E pa ne mislim na matematiku! Ja bih voleo da kao u Japanu imamo tehničko na kome bismo sklapali robote. E, kad bi toga bilo, ja bi spavao u školi! This post has been edited by Teodoros: Dec 19 2007, 01:10 PM |