Promašen Zadatak, nekorektan ili zadatak van okvira
Dragi clanovi i posetioci foruma,
Mozda ce vam ova brojka zvucati neverovatno, ali Forum Matematicke gimnazije postoji vec vise 6 godina - od januara 2006. godine, ako zelimo da budemo precizni.
Sa vise od 1.000 clanova, 4.000 tema i 100.000 poruka predstavlja najvecu zajednicu orijentisanu ka Matematickoj gimnaziji i ucinio je nase srednjoskolske dane barem iole zanimljivijima. Ne samo da je bio mesto za visokointelektualne razgovore ucenika Matematicke gimnazije, vec i forum na koji smo dolazili da se druzimo sa ljudima iz cele Srbije, pa i regiona. Verujem da ne govorim samo u nase ime kada kazem da su ovde nastala mnoga poznanstva koja su se kasnije dalje razvijala u "pravom svetu".
Nazalost, ta idilicna vremena su sada iza nas. Tokom poslednjih nekoliko godina Internet u regionu je doziveo vrtoglav razvoj, i potreba za ovakvim forumima vise ne postoji. Pojavile su se socijalne mreze kao sto su Facebook i Twitter, i komunikacija je na mnogo visem nivou. Forum, iako pun korisnih informacija, vise ne sluzi svojoj prvobitnoj nameni.
Iz tog razloga, teska srca smo doneli odluku da Forum Matematicke gimnazije prestane sa radom. Od danas registracije na forumu nece biti moguce, ali ce sve poruke i dalje biti dostupne za pregled. Takodje, od prvog septembra forum vise nece biti dostupan na adresi mg-forum.net, ali ce se arhivi i dalje moci pristupiti preko adrese bozidarevic.com/mgforum . Takodje bismo zeleli da iskoristimo priliku i da uputimo sve bivse ucenike na Alumni Matematicke gimnazije - almagi.mg.edu.rs.
Hvala svima koji su ucestvovali u diskusijama i koji su pomogli da ovaj forum bude jedno prijatno mesto.
Administratorski tim MG Foruma
Promašen Zadatak, nekorektan ili zadatak van okvira
Dragan |
Mar 17 2008, 05:10 PM
Post
#1
|
Group: Članovi Joined: 15-March 08 Member No.: 964 Status: Van MGa |
Motiv:
Na opštinskom takmičenju iz matematike za četvrti razred OŠ, 2008.godine, pojavila su se ove godine dva zadatka od kojih jedan zadatak u tri od tri proverene beogradske opštine niko nije rešio, dok je drugi zadatak poznat od ranije, ali je dat za 6. razred i na gradskom takmičenju. Ako zanemarimo etički problem, jer se radi o najmlađim takmičarima, izdvajam dva problema za koje sam siguran da postoje na našim takmičenjima: 1. Na takmičenju se pojavio zadatak koji niko nije rešio. 2. Na takmičenju se pojavio nekorektan zadatak. S tim u vezi otvaraju se neka pitanja, izdvajam sledeća tri: - Da li je takvo takmičenje regularno ? - Da li je moguće obeštetiti one koje su potrošili silno vreme pokušavajući da taj zadatak reše ? - Na koji način sankcionisati autore i smanjiti rizik ? Šta vi mislite o tome ? This post has been edited by Dragan: Mar 17 2008, 05:11 PM |
unplugged |
Mar 22 2008, 10:22 PM
Post
#2
|
Unregistered |
1. Opisati kretanje tijela sa grafika.
Odrediti put i pomak u intervalima: od 0s do 2 s, od 2s do 4s, od 4s do 6 s i od 2s do 6s. 2. Drugi zadatak je sa stroboskopskim snimkom kretanja lopte u vremenskom intervalu od 0.05s. Lopta horizontalno pada i udari u vertikalnu prepreku. Brzina po x-osi ostaje ista, s drugim predznakom, a po y-osi ne trpi nikakve promjene. Lopta je udarila u vertikalnu prepreku na h=1,5 m. a) skicirati oblik trajektorije lopte nakon nj sudara sa vertikalnompreprekom sve do nj udara o tlo. Fizikalno obrazloziti opravdanost svoje skice. Trenje i otpor vazduha zanemariti. odrediti koordinate tacaka u koju ce lopta pasti. Trenje i otpor vazduha zanemariti. {okee, ovdje je sada jedna stropobskopska snimka, prilicno jednostavna, obican slobodan pad s tim da je nepoznata horizontalna i vertikalna udaljenost lopte kad udari u vertikalnu prepreku) 3. Odrediti koeficijent trenja klizanja. Imamo teg od 100 g i koji visi i s koncem je zakacen za tijelo od 50 g koje se nalazi na stolu. Teg je na visini od 40 cm. Kada tijelo padne na tlo, tijelo na stolu se pomjeri 60 cm. Gubici energije usljed udara tega i podloge su zanemarljivi. Koeficijent trenja izmedju stola i tijela? 4. Stap duzine 1,2 m postavljen je vertikalno na ravno tlo. Na stapu su ucvrscene tri kuglice: prva na vrhu stapa, druga na rastojanju od prve d=0,4 m i treca na rastojanju od druge isto d=0,4 m. Masa stapa je zanemarljiva. Odrediti brzine kojima ce loprice udariti o tlo kada stap padne bez pocetne brzine. Donji kraj stapa ostaje na istom mjestu za vrijeme kretanja. 5. Kugla mase M lezi na glatkoj horizontalnoj podlozi na odredjenoj udaljenosti od vertikalnog zida. Druga kugla, mase m dolazi od zida prema kugli mase M. Kugle se centralno sudare. Kakav mora biti omjer masa M i m ako kugla mase m nakon sudara nalijece na zid, elasticno se odbije i zatim dostigne kuglu mase M? Svaki zadatak nosi po 20 bodova. Posto sam ja iz jezicke gimnazije, zadovoljna sam svojim rezultatom a s obzirom da su genijalci iz cijelog kantona bili u stanju osvojiti po 50 bodova, a znam da je prosle godine bilo nekoliko sa po 100 bodova, mislim da su se kriteriji znatno poostrili. e bas sam danas jela cevape. a sta cemo jadni u sarajevu, kad nece da nam naprave McDonalds |