[ Outline ] · Standard · Linear+

> Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa, . . .

SBS
post Oct 25 2008, 12:53 AM
Post #1



Group Icon

Group: Moderatori
Joined: 25-April 08
Member No.: 1.043
Status: Van MGa



Prigovor MGa na pravila



QUOTE
Друштву физичара Србије
Комисији за такмичење ученика основних и средњих школа



Приговор на предлог Правилника о такмичењима ученика основних и средњих школа

Поштовани,

У име ученика, професора и управе Математичке гимназије у Београду подносимо приговор на предлог Правилника о такмичењима ученика основних и средњих школа (у даљем тексту правилник) објављеног на интернет страници Друштва физичара Србије (у даљем тексту ДФС), адреса:
http://www.dfs.org.yu/takmicenja/Pravilnici/Pravilnik09.doc.
Повод за нашу реакцију представља Члан 30, став 3,  овог правилника којим се прописује начин одређивања екипе Србије за међународна такмичења, који цитирамо у целости: ,, На међународна такмичења се позивају ученици који су освојили највећи број нормираних бодова на наведеним такмичењима (члан 30), под условом да у екипи ученика средње школе има макар један ученик који није из посебног одељења, а у екипи ученика основних школа имају макар два ученика која нису из посебног одељења. Ако наведени услов није испуњен, уместо ученика  из посебних одељења, који су освојили најмањи број поена, у екипу улази одговарајући број најбољих ученика осталих одељења''.
Сматрамо да би овај став требало у потпуности елиминисати, из следећих разлога:
 Овај став је дискриминаторан, будући да се њиме ученици Математичке гимназије и одељења која раде по програму Математичке гимназије доводе у подређен положај у односу на остале учеснике такмичења.  Тиме се директно и флагрантно крше права ученика и детета, прописане Уставом и међународним конвенцијама.
 Такмичење о коме је реч је индивидуално, такмиче се ученици, а не екипе школа или професори, што у потпуности елиминише разлоге за постојање оваквог става.
 Овај став је у супротности за опште усвојеним принципом одабира кандидата за такмичења из области знања и спорта, према којем државну репрезентацију сачињавају најбољи појединци.
 Примена овог става би се директно негативно одразила на резултате које наша екипа постиже на Олимпијади, чиме би се нарушио углед читавог образовног система земље.
 Наставни план и програм из физике је исти за Математичку гимназију и остале гимназије природно-математичког смера. Напоменимо да се наставни планови и програми гимназија друштвеног и природног смера међусобно разликују, а да у правилнику између ових школа није уведена дистинкција, што јасно указује да је правилник пристрасан и недоследан.
 У правилнику, нити у пратећим документима, не постоји никакво образложење којим би се поткрепила предложена измена члана 30. Усмена образложења која су на лични захтев од председника комисије др Миће Митровића добили поједини професори и директор Математичке гимназије тичу се популаризације физике у Србији и повећања броја уписаних студената на Физички факултет што није питање од непосредног интереса за саме ученике, због којих се такмичење и организује.
 По ком закону или формули се дошло до састава екипе 4+1, oдносно 4+2?  Уколико формула постоји, зашто није наведена, а уколико не постоји, или је добијени резултат последица самовоље или одокативне процене, онда  се овај став коси са темељним постулатима на којима почива физика као егзактна наука.

Из истих разлога сматрамо да би из правилника требало елиминисати дискриминаторне одредбе члана 15, по којима број бодова за пролазак на окружно и републичко такмичење није исти за све ученике, већ су ученици Математичких одељења поново доведени у подређени положај.

Члан 31 којим се утврђује број поена који одлучује о пласману на Олимпијаду је компликован, конфузан и до сада се недоследно примењује у пракси. Сматрамо да би пласман на Међународна такмичења требало да остваре првопласирани ученици, само на основу успеха  са Српске физичке олимпијаде на којој би распоред задатака и број поена који оних носе, био у потпуности усклађен са Међународним олимпијадама. Такође, и овај члан садржи одређене дискриминаторне одредбе, будући да се ученицима 1. и 2. разреда унапред онемогућава учешће на Српској физичкој олимпијади. Сматрамо да би на Српској физичкој олимпијади требало да учествује 30 ученика и то 15  из 4. разреда,  10 из трећег  3 из 2. и 2 из првог разреда. Пласман на Физичку олимпијаду би се одређивао искључиво на основу пласмана на Републичком такмичењу.

Ученици, професори и управа Математичке гимназије су јединствени и одлучни у својим захтевима. Надамо се да ћемо наићи на разумевање и да ће наш приговор који се тиче чланова 30 и 15 бити уважен.
О дискриминаторним одредбама чланова 30 и 15 обавестићемо надлежна министарства, као и Заштитника права грађана, а уколико буде потребно и представнике медија.

Унапред вас обавештавамо да ћемо преиспитати наше даље учешће на такмичењима која организује ДФС уколико буду усвојене предложене измене правилника које се тичу члана 30.



Директор

Мр Срђан Огњановић
Београд, 15. 10. 2008.








odgovor Mice na to :

QUOTE


Поштованa господо,

Захваљујем се на вашим примедбама на предлог Правилника о такмичењима ученика основних и средњих школа. Пошто се највећи број примедби односи на члан 30, став 3. Правилника, на те примедбе одговарам у име ученика школа које не раде по програмима школа за таленте из математике и природних наука, и професора физике ових школа.

Одговарам на ваше мишљење да би требало укинути овај став, по ставкама.

Ваше мишљење:
 Овај став је дискриминаторан, будући да се њиме ученици Математичке гимназије и одељења која раде по програму Математичке гимназије доводе у подређен положај у односу на остале учеснике такмичења.  Тиме се директно и флагрантно крше права ученика и детета, прописане Уставом и међународним конвенцијама.

Одговор:
Став је много мање дискриминаторан од дискриминаторних услова под којима је свој деци обезбеђено образовање под истим условима у различитим крајевима у Србији. Овим ставом се покушавају колико толико исправити ове неправилности.

Ваше мишљење:
 Такмичење о коме је реч је индивидуално, такмиче се ученици, а не екипе школа или професори, што у потпуности елиминише разлоге за постојање оваквог става.

Одговор:
- На жалост, такмичење је, формално, индивидуално. Годинама се боримо да за такмичарске резултате буду награђени и професори и школе, који су најодговорнији за успех ученика. Оваквим вашим ставом подривате оправдану дугогодишњу борбу за права наставника и школа да буду награђени за свој рад.
- Смисао индивидуалности појединих такмичења очигледно нисте добро сагледали. Не пропагирају се индивидуална такмичења, било где – у спорту на пример, због појединца. Успех једног од 8 милиона не би значио сам по себи ништа, да не подспешује позитивне активности остатка популације. Успех Новака Ђоковића је много значајнији јер подспешује децу да се баве спортом, одводећи их “са улице”, него што имају значај за Србију долари које ће унети у Србију. Такмичења из физике имају исти смисао -  да подспеше рад са ученицима на најширем плану, поготову са 90% ученика који не раде у школама за таленте.

Ваше мишљење:
 Овај став је у супротности за опште усвојеним принципом одабира кандидата за такмичења из области знања и спорта, према којем државну репрезентацију сачињавају најбољи појединци.

Одговор:
У спортовима постоје различите такмичарске категорије. Не боксују међусобно боксери тешке и перолаке категотије. Пошто не постоје посебна међународна такмичења за ученике из школа за таленте и осталих школа, уведен је наведени став. Инсистирање на вашем мишљењу личи на терање свих боксера да боксују у тешкој категорији – по логоци – ко је крив перолаким сто нису имали услове да се развију до тешке категорије.

Ваше мишљење:
 Примена овог става би се директно негативно одразила на резултате које наша екипа постиже на Олимпијади, чиме би се нарушио углед читавог образовног система земље.

Одговор:
- Анализа досадашњих успеха на олимпијадама ученика кији нису из школа за таленте не упућује на ваш закључак. Прошле године је бољи успех имала ученица обичне основне школе него сви ученици из посебних одељења, иако је на нашим такмичењима била лошија по успеху. У сваком случају, пратићемо да ли се ово битно одражава на резултате екипе и евентуално кориговати наведени став, у једном или другом смеру.
- Ако сте већ детаљно анализирали такмичења, чуди ме да нисте приметили да претходно поменути ученик, као и један од ученика који се ове године пласирао на олимпијаду из Шабачке основне школе, сада уче у специјалним одељењима средњих школа. Другим речима, од ширења идеје такмичења на све школе имају користи и специјалне школе, а не само Физички факултет и слични факултети.

Ваше мишљење:
 Наставни план и програм из физике је исти за Математичку гимназију и остале гимназије природно-математичког смера. Напоменимо да се наставни планови и програми гимназија друштвеног и природног смера међусобно разликују, а да у правилнику између ових школа није уведена дистинкција, што јасно указује да је правилник пристрасан и недоследан.

Одговор:
Чуди ме да професорима физике није јасно да за реализацију плана из физике није важан само програм физике, него и осталих сродних предмета, посебно математике. Ученици који су се определили за друштвене смерове не могу бити наша циљна група. Морамо се борити за СВЕ оне који су уписали природноматематичке смерове, без дискриминације оних којима друштво није у могућности да обезбеди услове образовања као у специјаним одељењима.

Ваше мишљење:
 У правилнику, нити у пратећим документима, не постоји никакво образложење којим би се поткрепила предложена измена члана 30. Усмена образложења која су на лични захтев од председника комисије др Миће Митровића добили поједини професори и директор Математичке гимназије тичу се популаризације физике у Србији и повећања броја уписаних студената на Физички факултет што није питање од непосредног интереса за саме ученике, због којих се такмичење и организује.

Одговор:
Правилник садржи ПРАВИЛА, а објашењења се дају кроз дискусију пре усвајања правила, што је и учињено на одговарајућем месту – семинару за наставнике физике, када је предлог наведеног става и усвојен.

Ваше мишљење:
 По ком закону или формули се дошло до састава екипе 4+1, oдносно 4+2?  Уколико формула постоји, зашто није наведена, а уколико не постоји, или је добијени резултат последица самовоље или одокативне процене, онда  се овај став коси са темељним постулатима на којима почива физика као егзактна наука.

Одговор:
Самовоља око две стотине учесника семинара – коси се са темељима Српског језика.

Ваше мишљење:
Из истих разлога сматрамо да би из правилника требало елиминисати дискриминаторне одредбе члана 15, по којима број бодова за пролазак на окружно и републичко такмичење није исти за све ученике, већ су ученици Математичких одељења поново доведени у подређени положај.

Одговор:
Неприхватљиво из претходно наведених разлога.

Ваше мишљење:
Члан 31 којим се утврђује број поена који одлучује о пласману на Олимпијаду је компликован, конфузан и до сада се недоследно примењује у пракси. Сматрамо да би пласман на Међународна такмичења требало да остваре првопласирани ученици, само на основу успеха  са

This post has been edited by SBS: Oct 25 2008, 12:55 AM


--------------------
зашто цитирати песму, кад једноставно можеш рећи своје мишљење: " Не волим кнедле са шљивама"!!!


Now i wanna sniff some glue!
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Reply to this topicStart new topicStart Poll
Replies
pyost
post Oct 25 2008, 11:52 AM
Post #2


Deus Ex Makina
Group Icon

Group: Administratori
Joined: 25-January 06
From: Beograd
Member No.: 2
Status: Bivši učenik MGa
Škola/Razred: RAF



Ucenici "obicnih" gimnazija su diskriminisani... Dobro, to stoji. Ali zar cilj nije da na Olimpijadu odu oni koji ce nas najbolje predstavljati?


--------------------
Baby, it's a violent world.

Registrovani korisnik Linuxa broj 460770 [Ubuntu 7.10]
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Posts in this topic
SBS   Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 12:53 AM
SBS   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 12:57 AM
Hannibal Lecter   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 08:18 AM
Slovenatz   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 09:33 AM
Patak Daca   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 09:37 AM
Kipar   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 11:51 AM
pyost   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 11:52 AM
Slovenatz   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 02:43 PM
Hannibal Lecter   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 01:33 PM
maxydelanoche   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 01:55 PM
pyost   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 02:01 PM
SBS   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 02:18 PM
Hannibal Lecter   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 02:57 PM
calamity   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 07:06 PM
The snorks   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 07:25 PM
Patak Daca   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 08:23 PM
The snorks   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 08:30 PM
Patak Daca   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 08:31 PM
maxydelanoche   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 09:07 PM
calamity   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 09:43 PM
Slovenatz   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 09:59 PM
calamity   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 10:03 PM
pyost   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 10:21 PM
^_NiN0_^   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 10:25 PM
Neonkitza   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 10:39 PM
^_NiN0_^   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 10:54 PM
maxydelanoche   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 25 2008, 10:57 PM
Patak Daca   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 26 2008, 03:16 PM
SBS   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 26 2008, 05:59 PM
username   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 26 2008, 08:13 AM
pyost   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 26 2008, 08:37 AM
username   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 26 2008, 08:53 AM
calamity   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 26 2008, 04:36 PM
pyost   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 26 2008, 06:01 PM
calamity   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 26 2008, 06:14 PM
Patak Daca   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 28 2008, 04:44 PM
username   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 26 2008, 06:22 PM
pyost   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 26 2008, 06:24 PM
Kipar   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 27 2008, 10:58 PM
maxydelanoche   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 27 2008, 11:34 PM
Kipar   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 28 2008, 12:02 AM
maxydelanoche   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 28 2008, 12:12 AM
Kipar   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 28 2008, 10:29 PM
LoshMeeBre   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 28 2008, 08:22 AM
maxydelanoche   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 28 2008, 10:19 AM
SBS   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 01:01 AM
calamity   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 08:26 AM
Kuzman   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 08:33 AM
Kipar   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 07:17 PM
maxydelanoche   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 10:45 AM
SBS   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 10:59 AM
maxydelanoche   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 11:43 AM
Slovenatz   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 03:01 PM
Turgon   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 04:11 PM
maxydelanoche   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 04:57 PM
SBS   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 10:31 PM
maxydelanoche   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 10:48 PM
Kipar   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 10:57 PM
SBS   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 11:00 PM
Kipar   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 11:31 PM
SBS   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 29 2008, 11:42 PM
Kipar   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 30 2008, 01:32 PM
SBS   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 30 2008, 08:59 PM
maxydelanoche   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 30 2008, 03:12 PM
Patak Daca   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Oct 30 2008, 04:54 PM
Patak Daca   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 6 2008, 10:47 AM
SBS   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 6 2008, 11:37 PM
Patak Daca   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 7 2008, 10:04 AM
Kuzman   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 6 2008, 08:11 PM
VIP <3   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 6 2008, 10:28 PM
Slovenatz   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 6 2008, 11:45 PM
pyost   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 6 2008, 10:30 PM
Turgon   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 7 2008, 01:13 AM
Wolfbrother   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 7 2008, 10:24 AM
Patak Daca   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 7 2008, 11:52 AM
SBS   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 7 2008, 03:02 PM
maxydelanoche   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 7 2008, 03:07 PM
Patak Daca   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 7 2008, 10:14 PM
calamity   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 9 2008, 12:55 PM
Patak Daca   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 9 2008, 02:05 PM
calamity   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 9 2008, 02:33 PM
Patak Daca   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 9 2008, 06:20 PM
SBS   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 9 2008, 07:46 PM
calamity   RE: Pravila 4+1 I 4+2 Dfsa   Nov 10 2008, 03:21 PM


Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members: