Jedna Aktuelna Tema
Dragi clanovi i posetioci foruma,
Mozda ce vam ova brojka zvucati neverovatno, ali Forum Matematicke gimnazije postoji vec vise 6 godina - od januara 2006. godine, ako zelimo da budemo precizni.
Sa vise od 1.000 clanova, 4.000 tema i 100.000 poruka predstavlja najvecu zajednicu orijentisanu ka Matematickoj gimnaziji i ucinio je nase srednjoskolske dane barem iole zanimljivijima. Ne samo da je bio mesto za visokointelektualne razgovore ucenika Matematicke gimnazije, vec i forum na koji smo dolazili da se druzimo sa ljudima iz cele Srbije, pa i regiona. Verujem da ne govorim samo u nase ime kada kazem da su ovde nastala mnoga poznanstva koja su se kasnije dalje razvijala u "pravom svetu".
Nazalost, ta idilicna vremena su sada iza nas. Tokom poslednjih nekoliko godina Internet u regionu je doziveo vrtoglav razvoj, i potreba za ovakvim forumima vise ne postoji. Pojavile su se socijalne mreze kao sto su Facebook i Twitter, i komunikacija je na mnogo visem nivou. Forum, iako pun korisnih informacija, vise ne sluzi svojoj prvobitnoj nameni.
Iz tog razloga, teska srca smo doneli odluku da Forum Matematicke gimnazije prestane sa radom. Od danas registracije na forumu nece biti moguce, ali ce sve poruke i dalje biti dostupne za pregled. Takodje, od prvog septembra forum vise nece biti dostupan na adresi mg-forum.net, ali ce se arhivi i dalje moci pristupiti preko adrese bozidarevic.com/mgforum . Takodje bismo zeleli da iskoristimo priliku i da uputimo sve bivse ucenike na Alumni Matematicke gimnazije - almagi.mg.edu.rs.
Hvala svima koji su ucestvovali u diskusijama i koji su pomogli da ovaj forum bude jedno prijatno mesto.
Administratorski tim MG Foruma
Jedna Aktuelna Tema
Djole |
Dec 18 2007, 10:27 PM
Post
#1
|
Group: Članovi Joined: 24-February 07 From: Sindidun Member No.: 452 Status: Učenik MGa Ime i prezime: Djordje Rosic Škola/Razred: MG / IVd |
Volite skolu? Ili ne? Da li ste ikada pomislili da je moglo biti drugacije?
Da objasnim, pre neki dan smo imali pismeni iz srpskog, pa sam pisao o onome sto mi je trenutno bilo na umu (a bio sam malo iznerviran tad). Ovde sam kopirao malo prepravljenu verziju svog rada, vrlo bi me zanimalo da cujem sta drugi misle o tome. "Прошле недеље је на медијима објављена шокантна вест. Према истраживањима у свету, насупрот општем мишљењу код нас (да смо најпаметнији), ученици у Србији су показали исподпросечне резултате у области практичног знања (41. место од 58 земаља учесница). У чему је проблем? Испоставило се да нас у школама уче енциклопедијском знању, а не нечему примењивом. То није једини проблем. Школа је као институција настала да помогне деци и припреми их за живот. Зашто онда ђаци "мрзе" школу, беже са часова? Да ли су ова два проблема повезана? Како то да ученици не воле школу која им помаже? Ђаци једноставно не виде вредност у томе што уче. Тренутни систем образовања је једноставно застарео. Каква је стварна вредност онога што просечан ђак научи у школи? Одговор је просто поражавајући. Просечни одрасли човек осим онога што му је потребно за посао, понесе само знање писања и рачунања из првог разреда. Шта је са осталих 11 година образовања? Мора бити да научимо нешто корисно из хемије,географије или неког трећег предмета. Па питајте било ког одраслог човека коме то није посао или предмет интересовања на пример Први Њутнов закон или површину Азије или рецимо када је владао цар Душан. А то су само основне ствари, општа култура. Шта би се тек десило да питате некога детаље, нпр.како гори литијум, или Бернулијеву једначину? Не треба бити геније да се види да нешто није у реду. Ипак никаквих реформи нема. Где је проблем онда? То је већ теже рећи. Сигуран сам да би ђаци радо прихватили реформе, тако да је проблем можда у наставницима (којима је сигурно лакше да предају како су и њих учили) или у самом министарству или ко је већ задужен за садржај градива (или можда није нико, па зато имамо систем као из 19. века). И шта сад ја могу ту да урадим, пошто се као ученик ништа не питам о томе шта ћу учити? Једино што ми је пало на памет и што управо сад и чиним је да ширим идеју, надајући се да ће доћи до неког ко заправо има неког утицаја. Школству је потребна реформа, предмете треба променити тако да се уче практична знања (нпр. тотално је бескорисно учити тачне године кад је неко владао, зар није боље учити шта је он урадио у животу, како је неки владар или војсковођа извукао своју земљу из кризе?). Вероватно би се оно што се сматра општим образовањем из свих предмета могло сажети у 1 или 2 предмета за то (тако би ученици можда нешто и запамтили). Док би се уместо великог броја обавезних предмета увели мали број обавезних и већи број изборних предмета. Један пријатељ из Румуније ми је испричао како они имају сличан систем, како код њих сами ученици бирају које предмете похађају (или у случају млађих, њихови родитељи), и тако обезбеђују заинтересованост. На крају тако добију усмерено образовање и лакше нађу посао за који су квалификовани. Разумем да реформе не би биле јефтине, али кад се пореди са огромним протраћеним потенцијалом, прилично је јасно шта изабрати.Тешко да ће ове промене заживети пре него што ја завршим школовање, али можда ће бар моја деца имати срећније детињство и успешнију будућност." -------------------- no future for you
|
Slovenatz |
Dec 18 2007, 10:47 PM
Post
#2
|
Group: Članovi Joined: 25-February 07 From: Šupak kosmosa Member No.: 454 Status: Učenik MGa Škola/Razred: MG-IIId |
Pa dobar ti je sastav u sustini, ali neki delovi su besmisleni. Da nisi spavao na psihologiji znao bi da sve sto naucimo u skoli ostane u glavi, cak iako ti to ne znas. Neke stvari jesu besmislene, ali ne postoji predmet iz kojeg nista ne naucimo. Ali stoji da je nas sistem obrazovanja ocajan, a posto sam imao priliku da vidim kako je to u inostranstvu stvarno se ponekad divim ljudima koji smisljaju plan po kojem radimo. Npr. hemija koju radimo je apsolutno beskorisna ( sem za jednu osobu u odeljenju koja se takmici iz nje, wow ) , i realno sve bitno moze da se nagura u jednu godinu. Ali kako stvari stoje nista se nece menjati u skorije vreme, pa jedino sto mozemo da radimo je da trpimo.
-------------------- |
Stefan_chemist |
Dec 18 2007, 10:53 PM
Post
#3
|
Group: Članovi Joined: 3-September 07 From: Pančevo Member No.: 631 Status: Van MGa Škola/Razred: Pančevačka gimnazija |
QUOTE(Slovenatz) Npr. hemija koju radimo je apsolutno beskorisna ( sem za jednu osobu u odeljenju koja se takmici iz nje, wow ) Da, teško za poverovati, ali slažem se sa tobom... A to se odražava i na nas (wow ) koji se takmičimo... Mislim, u VII i opštinsko i okružno same gluposti (smeše i tako to) a tek na republičkom neka nazovi hemija. Šta ćeš. Ćuti i trpi -------------------- |
pyost |
Dec 18 2007, 10:55 PM
Post
#4
|
Deus Ex Makina Group: Administratori Joined: 25-January 06 From: Beograd Member No.: 2 Status: Bivši učenik MGa Škola/Razred: RAF |
Kao prvo, sto se tice "porazavajucih" rezultata na sprovedenom testiranju, to se nikako ne moze uzeti kao prosek Srbije, jer je uzorak premali, a i nesto sumnjam da je testirano mnogo ucenika iz Beograda - a hteli mi to da priznamo ili ne, ostatak Srbije je definitivno manje razvijen. Mene licno ni u kom pogledu ne brinu rezultati, jer sam siguran da je njih mogla da dobije svaka zemlja, u zavisnosti od izabranih ucenika.
Tacno je da se posle fakulteta zapamti samo ono sto je neophodno za posao, i logicno je da se postavi pitanje "zasto uopste uciti sve ovo u skoli?" Jednostavno, za razliku od Rumunije, gde roditelji prakticno biraju svojoj deci buduce zanimanje (da li ce dete, kada bude moglo samo da bira, da posle konstantnog ucenje matematike predje na istoriju - tesko), nase osnovno i srednje obrazovanje ucenicima pokazuje sta svaka oblast ima da ponudi. Isto tako sto se nama u MGu cini beskorisno ucenje detalja iz istorije, nekima su fizika i informatika ovo-mi-ne-treba-u-zivotu predmeti. A ipak, da njih nema, tj. da se ne rade kako se rade, ja licno nisam u potpunosti siguran da li bih odabrao da upisem MG. Dakle, neophodno je da nam se sve pokaze i objasni kako bi mi sami shvatili sta volimo a sta ne. Vec srednja skola nudi mogucnost specijalizacije, ali i opste gimnazije za oni koji nisu jako privuceni odredjenom oblascu. A kada i te cetiri (ili tri) godine prodju, nastupa fakultet, zajedno sa punoletstvom, i pretpostavka da je ucenik/student sposoban da odabere ono sto mu odgovora. Sistem ocigledno funkcionise. Mi mozemo da se bunimo, i ne bi bili jedini - svugde se barem u odredjenoj meri uci nesto sto djaci ne vole - ali mislim da je to bespotrebno. Ako zanemarimo rezultate testiranja (a trebalo bi), lako mozemo primetiti da je Srbija "izrodila" velike ljudi u svim oblastima, iako su i oni kao mali ucili sve i svasta. Zbog toga su samo bogatiji - tesko da su ista izgubili. -------------------- Baby, it's a violent world.
Registrovani korisnik Linuxa broj 460770 [Ubuntu 7.10] |
Hannibal Lecter |
Dec 18 2007, 10:57 PM
Post
#5
|
Group: Članovi Joined: 15-October 06 From: People's Democratic Republic of Konjarnik Member No.: 154 Status: Bivši učenik MGa Ime i prezime: Ilija Ivanišević Škola/Razred: Fizički fakultet, B smer, I godina, |
Iskreno, mislim da obrazovni sistem kod nas nije toliko los
Potrebno je opste obrazovanje iz svih predmeta. Stvari koje mi se zesce ne svidjaju su gore pomenuta kemija (trebalo bi vise experimenata i manje teorije) ali i tehnicko obrazovanje kao obavezan predmet za razliku od informatike Svi treba da znaju da testerisu ali ne i da rade na kompjuterima... -------------------- And as we wind on down the road
Our shadows taller than our soul There walks a lady we all know Who shines white light and wants to show How everything still turns to gold And if you listen very hard The truth will come to you at last When all are one and one is all To be a rock and not to roll Svi me žele, a ja sam nedodirljiv! |
Djole |
Dec 18 2007, 11:00 PM
Post
#6
|
Group: Članovi Joined: 24-February 07 From: Sindidun Member No.: 452 Status: Učenik MGa Ime i prezime: Djordje Rosic Škola/Razred: MG / IVd |
Ne znam za vas, ali nekoliko predmeta mi je vec ogadila skola (a voleo sam ih nekad davno). Da li je normalno da skola razvija kod dece mrznju prema obrazovanju?
-------------------- no future for you
|
pyost |
Dec 18 2007, 11:10 PM
Post
#7
|
Deus Ex Makina Group: Administratori Joined: 25-January 06 From: Beograd Member No.: 2 Status: Bivši učenik MGa Škola/Razred: RAF |
Pa da Da bi se opredelio za jedan predmet nije dovoljno da ga zavolis, vec i da druge zamrzis
QUOTE(Noddy @ Dec 18 2007, 10:57 PM) ali i tehnicko obrazovanje kao obavezan predmet za razliku od informatike Svi treba da znaju da testerisu ali ne i da rade na kompjuterima... Mozda kada bi isli u proslost, ali buducnost nisu ljudi koji testerisu, vec kompjuteri koji kontrolisu testerisanje koje programiraju ljudi. Zapravo, kakva buducnost, to je sadasnjost. -------------------- Baby, it's a violent world.
Registrovani korisnik Linuxa broj 460770 [Ubuntu 7.10] |
Djole |
Dec 18 2007, 11:26 PM
Post
#8
|
Group: Članovi Joined: 24-February 07 From: Sindidun Member No.: 452 Status: Učenik MGa Ime i prezime: Djordje Rosic Škola/Razred: MG / IVd |
"Da nisi spavao na psihologiji znao bi da sve sto naucimo u skoli ostane u glavi, cak iako ti to ne znas. Neke stvari jesu besmislene, ali ne postoji predmet iz kojeg nista ne naucimo. "
Da li da te pocetim da si ti taj koji spava na casovima. Psihologija je jedan od predmeta koji jos uvek smatram korisnim. Ako se secas takodje smo pricali o misterioznoj pojavi nazvanoj zaboravljanje. -------------------- no future for you
|
Djole |
Dec 18 2007, 11:37 PM
Post
#9
|
Group: Članovi Joined: 24-February 07 From: Sindidun Member No.: 452 Status: Učenik MGa Ime i prezime: Djordje Rosic Škola/Razred: MG / IVd |
Btw, jel mi se cini ili je ilija pogresno shvacen? Cini mi se da je on zapravo rekao da mrzi tehnicko i da je informatika mnogo korisnija.
-------------------- no future for you
|
Slovenatz |
Dec 18 2007, 11:43 PM
Post
#10
|
Group: Članovi Joined: 25-February 07 From: Šupak kosmosa Member No.: 454 Status: Učenik MGa Škola/Razred: MG-IIId |
QUOTE(Djole @ Dec 18 2007, 11:26 PM) Da li da te pocetim da si ti taj koji spava na casovima. Psihologija je jedan od predmeta koji jos uvek smatram korisnim. Ako se secas takodje smo pricali o misterioznoj pojavi nazvanoj zaboravljanje. Ja spavam na nekim casovima, ti na svim. Nije mi jasno zasto ne bi iskoristio npr. cas srpskog da nadoknadim san koji sam propustio, kad necu nista nauciti na tom casu. -------------------- |
pyost |
Dec 18 2007, 11:44 PM
Post
#11
|
Deus Ex Makina Group: Administratori Joined: 25-January 06 From: Beograd Member No.: 2 Status: Bivši učenik MGa Škola/Razred: RAF |
Vid' stvarno Pardon
-------------------- Baby, it's a violent world.
Registrovani korisnik Linuxa broj 460770 [Ubuntu 7.10] |
Hannibal Lecter |
Dec 18 2007, 11:44 PM
Post
#12
|
Group: Članovi Joined: 15-October 06 From: People's Democratic Republic of Konjarnik Member No.: 154 Status: Bivši učenik MGa Ime i prezime: Ilija Ivanišević Škola/Razred: Fizički fakultet, B smer, I godina, |
QUOTE(Noddy @ Dec 18 2007, 10:57 PM) Iskreno, mislim da obrazovni sistem kod nas nije toliko los Potrebno je opste obrazovanje iz svih predmeta. Stvari koje mi se zesce ne svidjaju su gore pomenuta kemija (trebalo bi vise experimenata i manje teorije) ali i tehnicko obrazovanje kao obavezan predmet za razliku od informatike Svi treba da znaju da testerisu ali ne i da rade na kompjuterima... QUOTE(pyost @ Dec 18 2007, 11:10 PM) Mozda kada bi isli u proslost, ali buducnost nisu ljudi koji testerisu, vec kompjuteri koji kontrolisu testerisanje koje programiraju ljudi. Zapravo, kakva buducnost, to je sadasnjost. Samo obrati paznju na boldirano IRONIJA omg IRONIJA -------------------- And as we wind on down the road
Our shadows taller than our soul There walks a lady we all know Who shines white light and wants to show How everything still turns to gold And if you listen very hard The truth will come to you at last When all are one and one is all To be a rock and not to roll Svi me žele, a ja sam nedodirljiv! |
pyost |
Dec 19 2007, 09:44 AM
Post
#13
|
Deus Ex Makina Group: Administratori Joined: 25-January 06 From: Beograd Member No.: 2 Status: Bivši učenik MGa Škola/Razred: RAF |
Rekoh pardon Geez...
-------------------- Baby, it's a violent world.
Registrovani korisnik Linuxa broj 460770 [Ubuntu 7.10] |
milija |
Dec 19 2007, 10:39 AM
Post
#14
|
Group: Članovi Joined: 6-March 06 Member No.: 38 Ime i prezime: Milija Jovicic |
Skolu volim koliko i ona mene
Ono sto hocu da impliciram drugovima koji su ovo gore napisali jeste: "Ne obra se bostan dok sljive ne popadaju". Sto se (ne)korisnosti sirokog obrazovanja tice, licno mislim da je glupost uciti gomilu stvari koje vam apsolutno nece trebati... To sto je Srbija dala neke "velike ljude" ne znaci da je generalno sistem dobar. Sistem je dobar ako su rezultati uspeha ne na procentu 0.1% vec na skalama najmanje 200 puta vece od ovog procenta. Isto kao sto je dala neki broj velikih ljudi, sistem je izbacio i ogroman broj budala po cemu smo mi Srbi u svetu itekako poznati. A i sami volimo da dizemo u nebo neke licnosti za koje neko ko se skolovao u Americi kaze WTH? Ja sam cak imao prilike da razgovaram s tipom koji je inzenjer telekomunikacija iz Australije a da je jedva cuo da je Mihailo Pupin iz Srbije... To sto mi ucimo o geografskom poreklu a ne o samom procesu otkrica i razmisljanja je najveca greska. Istina je da ti gimnazije daju siroko obrazovanje, ali vrlo lako se moze desiti da ostanes i dalje u dilemi sta nakon gimnazije. Iako si imao prilike da vidis sve to, sta ti se dopalo ili ne. Mada ako cemo iskreno sta nekom natprosecnom uceniku moze da se dopadne iz obicne gimnazije. Ljudi koji su upisali MG bar najveci procenat oko 90% je upisao jer je zainteresovan za prirodne nauke, u prvom redu matematika, fizika, informatika. Dok ljudi koji upisu pm smer u nekoj gimnaziji, imaju nesrecu da ih zatrpavaju gomilom stvari. Interesuje me zasto sam bogatiji u znanju o razmnozavanju morskog krastavca koje ne umem da primenim Istina i ucenici su odabirani random, pa je moglo da se desi da iz sh skola izaberu likove koji nemaju pojma sa zivotom da nas predstavljaju na testu. PISA test je u svakom slucaju merilo kvaliteta obrazovanja. Jer cemu svo to drvljenje teorije ako ne znas da primenis na nesto u zivotu. Fora je i u tome sto profesori ocekuju da se ti prilagodjavas na njih u fazonu: "Ja sam stariji i autoritet". I nema povratne sprege na relaciji ucenik-profesor. Profesora ucenik kao individua mnogo i ne zanima. Ne interesuje ga njegovo mentalno stanje i okolina oko njega vec samo njegovo pokazano (ne)znanje na odgovaranju. Niko ne racuna na spoljasnje uticaje pri ucenju. I na kraju sta briga profesora za ucenikove probleme, jer on uvek ima vecih problema od tvojih A to jos da li su ucenici iz Beograda ili iz unutrasnjosti ne znaci kvalitet da je kvalitet skoncentrisan na jednom mestu. I za kraj jos jednom: "Ne obra se bostan dok sljive ne popadaju ". -------------------- Izadji i bori se
Zivot je kuchka, i ja sam makro. |
Teodoros |
Dec 19 2007, 01:08 PM
Post
#15
|
Group: Članovi Joined: 25-February 07 Member No.: 453 Ime i prezime: Teodor von Burg Škola/Razred: MG / VIIIa |
U mojoj se kući o obrazovanju priča godinama. Svako porodično okupljanje počne ili se završi diskusijom na tu temu. I deda i mama su radili u prosveti. Oni su jako razočarani prosvetom danas i kažu da je nekada bilo bolje i da se kod nas ne prate svetski trendovi koji su dobri.
Ne bih mogao da nabrojim SVE što su pominjali, ali evo nekoliko stvari: - svakodnevno korišćenje kompjutera u školi, jer je internet postao glavni izvor informacija - poštovanje učenika - niko ne sme da ih vređa - u školi se ne uče osnovne stvari koje će nam kasnije trebati u životu, a uče se detalji koji nam kasnije nisu potrebni - po istom programu ne treba da rade oni koji stalno dobijaju jedinice i dvojke i oni koji dobijaju samo petice, jer oni prvi ili ne mogu ili nisu zainteresovani, a ovi drugi hoće i više od onoga što bi trebalo - deci se sve nekako nameće - ne daju im se izbori, a moj deda stalno ponavlja - ceo život je ustvari izbor između a, b i ako ima c. Zato decu treba naučiti kako da prave izbor. ITD. Ima toga još - oni se o tom svađaju čak i kad se slažu. Ja mislim da nije loše znati pomalo o svačemu ALI POMALO i da treba više vremena posvetiti onome što nekoga interesuje, što voli i za šta je talentovan. E pa ne mislim na matematiku! Ja bih voleo da kao u Japanu imamo tehničko na kome bismo sklapali robote. E, kad bi toga bilo, ja bi spavao u školi! This post has been edited by Teodoros: Dec 19 2007, 01:10 PM |
smorko_gusic |
Dec 19 2007, 01:24 PM
Post
#16
|
Trandža Group: Članovi Joined: 7-September 06 Member No.: 93 Status: Učenik MGa |
ja imam drugaciji citat za ovu temu:
"Nije Sloba los nego smo mi govna" Eto na primer, da li se nekom ogadila psihologija, ili sociologija? mislim da su oni kojima jeste retki. A isti je program kao i u drugim gimnazijama. Glavna mana ovog sistema (kao i vecine drugih, iz svih oblasti) su ljudi. Jer profesori se ne trude da zainterusuju cenike da uce, ucenici nece da uce. Kada bi se ljudi malo vise trudili, sve bi bilo mnogo bolje. -------------------- "Rus je svetski šampion, napisao Tihi Don
režirao Rat i Mir, i leteo u svemir. Pametan je Medvedov, biće dobar dok je nov, a kad jednom bude star, biće opet ista stvar. Jednog dana lično on, ukinuće Tihi Don, biće opet Rat i Mir, i progonstva u Sibir. Moj standard se zove JUS Ne mogu da budem Rus!" (R.Č.) |
Gaara |
Dec 19 2007, 01:43 PM
Post
#17
|
Group: Članovi Joined: 24-October 06 Member No.: 164 Status: Učenik MGa |
QUOTE(pyost @ Dec 18 2007, 10:55 PM) Kao prvo, sto se tice "porazavajucih" rezultata na sprovedenom testiranju, to se nikako ne moze uzeti kao prosek Srbije, jer je uzorak premali, a i nesto sumnjam da je testirano mnogo ucenika iz Beograda - a hteli mi to da priznamo ili ne, ostatak Srbije je definitivno manje razvijen. Koliko si ti decko glup...Ti mislis da si pametniji zato sto zivis u BG.... Posto Beograd ima vise stanovnika od svih drugih gradova logicno je da ce imati vise pametnije dece...Medjutim ti ocigledno to ne kapiras....A i koliko propaliteta ima u BG...Pogledaj koliko klosarskih skola ima, milion... This post has been edited by Yu-gi: Dec 19 2007, 01:44 PM |
milija |
Dec 19 2007, 01:50 PM
Post
#18
|
Group: Članovi Joined: 6-March 06 Member No.: 38 Ime i prezime: Milija Jovicic |
QUOTE(Yu-gi @ Dec 19 2007, 01:43 PM) Koliko si ti decko glup...Ti mislis da si pametniji zato sto zivis u BG.... Posto Beograd ima vise stanovnika od svih drugih gradova logicno je da ce imati vise pametnije dece...Medjutim ti ocigledno to ne kapiras....A i koliko propaliteta ima u BG...Pogledaj koliko klosarskih skola ima, milion... Ok, sada bi ovde mogli da pricamo o tome gde je veca koncentracija neuspesnih... Nemojmo o tome, uzmimo da imamo uniformnu raspodelu pametnih i glupih na celu povrsinu Srbije U sustini, neko ko je talenat moze da bude iz Crne trave (lupam). Ekonomska i privredna zaostalost kao i kulturna zaostalost ne mora da znaci manji nivo znanja... -------------------- Izadji i bori se
Zivot je kuchka, i ja sam makro. |
Djole |
Dec 19 2007, 02:58 PM
Post
#19
|
Group: Članovi Joined: 24-February 07 From: Sindidun Member No.: 452 Status: Učenik MGa Ime i prezime: Djordje Rosic Škola/Razred: MG / IVd |
QUOTE(smorko_gusic @ Dec 19 2007, 01:24 PM) ja imam drugaciji citat za ovu temu: "Nije Sloba los nego smo mi govna" Eto na primer, da li se nekom ogadila psihologija, ili sociologija? mislim da su oni kojima jeste retki. A isti je program kao i u drugim gimnazijama. Glavna mana ovog sistema (kao i vecine drugih, iz svih oblasti) su ljudi. Jer profesori se ne trude da zainterusuju cenike da uce, ucenici nece da uce. Kada bi se ljudi malo vise trudili, sve bi bilo mnogo bolje. Istina je da ne postoji savrseni sistem, jer su problem ljudi koji treba da ga odrze, ipak, kad bi se sprovele reforme u obrazovanju to bi u velikoj meri uticalo na dalji razvoj drustva, buduci nastavnci bi samim tim bili bolji. Novi nastavni metodi bi podrazumevali interesantnije gradivo za ucenike, tako da bi manje zavisilo od profesora. Imali smo diskusiju na ovu temu na istoriji u ponedeljak, i Glavnik je rekao nesto u smislu da mu je zao sto ne moze bolje da nam ispredaje, i da naucimo neki smisao iz svega toga, ali da ga organizacija gradiva sprecava. -------------------- no future for you
|
jeele |
Dec 19 2007, 04:47 PM
Post
#20
|
Group: Članovi Joined: 6-September 06 From: van sebe Member No.: 89 Status: Van MGa Ime i prezime: Jelena Dimov Škola/Razred: MG, IVe |
testirana su deca koja su ove godine upisala prvi razred srednje/gimnazije!
znaci dat im je test Opsteg Znanja... Taj test se sastavlja na osnovu gradiva koje deca predju (TREBAJU da predju...) pouzdano znam da se skoro iz svih oblasti nije Odradilo Sve u svakoj godini... otprilike sa '90. - '91. generacijom opada predvidjeno gradivo...ali jos uvek nije stagniralo... osnovci su se zalili kako su im preobimne knjige...ja se secam kad smo mi upisali mg da je za osmi i sedmi smanjeno 30% iz istorije i geografije...a bilo je tako i tamo one prosle godine za sestake... koga kriviti stvarno... profesore koji su suoceni s tim da se deca ugledaju na izvlacenje, pa ne uce, pa shodno tome profesori predaju krace... moje misljenje je da ovo istrazivanje nije sprovedeno kako treba... zar ne bi trebali Sve koji su '92. godiste da testiraju pa onda izvlace prosek? da li su nasi prvaci bili testirani? sistem je inace los... sad se uvodi bolonja koja navodi i osnovce da pazljivije biraju... e sad...da li je to dovoljno... -------------------- |